Katarzyna Kudzinowska
pedagog specjalny, nauczyciel logopeda
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna w zakresie pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie. Ukończyła Studia Podyplomowe na Wydziale Filologii Polskiej w Białymstoku oraz Podyplomowe Studia na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku, na kierunku edukacja elementarna. Zajmuje się przede wszystkim diagnozą logopedyczną, terapią dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami komunikacji oraz prowadzi zajęcia rewalidacyjne mające na celu wzmacniać u dziecka z niepełnosprawnością posiadane umiejętności, wyrównywać braki i jednocześnie zapobiegać dalszym nieprawidłowościom. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w żłobku oraz w Zespole szkół jako logopeda. Obecnie pracuje jako nauczyciel klas I-III. W Poradni prowadzi: indywidualną terapię logopedyczną poprzez usprawnianie aparatu oddechowego i fonacyjnego, stymulowanie rozwoju sprawności językowej, kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej, oraz zajęcia grupowe logopedyczno-pedagogiczne mające na celu poprawę funkcjonowania aparatu artykulacyjnego, rozwijanie kompetencji językowych oraz poprawę współpracy w grupie rówieśniczej. W pracy zawodowej jak i prywatnie kieruję się następującymi słowami Janusza Korczaka ,, Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi”. Zgodnie z tą myślą podejmowane przez nią działania pozwalają na wypracowanie pozytywnych opinii rodziców, ufności i uśmiechu wychowanków, co pozwala wierzyć, że podejmowane działania są akceptowane, potrzebne i przynoszą pozytywne efekty.