Terapie i treningi
Oferujemy szeroki wachlarz terapii oraz treningów, prowadzonych przez doświadczonych
specjalistów.
- Psychologiczna
- Pedagogiczna
- Logopedyczna
- Fizjoterapia
- Integracja Sensoryczna
- Terapia ręki
- Trening Umiejętności Społecznych
- Zajęcia edukacyjne i grupowe
- Warsztaty dla rodziców

Terapia Integracji sensorycznej
Celem terapii SI jest poprawa połączeń synaptycznych centralnego układu nerwowego dziecka czyli poprawa jakości przesyłania i organizacji informacji
odbieranych przez różne jego zmysły: (przedsionkowy - odpowiada za równowagę i rejestrację ruchu ciała, propriocepcji - czucia własnego ciała, dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku).
Głównym zadaniem terapii SI jest dostarczenie dziecku, podczas jego aktywności ruchowej, kontrolowanej przez terapeutę ilości bodźców sensorycznych, wywołujących w konsekwencji poprawę integracji bodźców docierających do dziecka z otoczenia, jak i jego ciała.
Charakterystyczne objawy zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci, które powinny niepokoić jeśli utrzymują się przez dłuższy czas :
- Zbyt lekko lub zbyt mocno ściska przedmioty
- Słabo reaguje na ból
- Nie lubi przytulania, całowania
- Reaguje złością na mycie twarzy czy głowy
- Nie lubi czesania i obcinania włosów
- Bardzo denerwują go metki w ubraniach
- Ma kłopoty z równowagą i koordynacją ruchową
- Często się potyka się, przewraca, jest niezgrabne ruchowo
- Preferuje zabawy w przepychanie, łapanie, często „rzuca się” na inne dzieci
- Nie lubi zabaw manualnych- ma kłopoty z wycinaniem, wyklejaniem, rysowaniem
- Nie lubi chodzić boso lub chodzi na palcach
- Ma trudności z koncentracją gdy w tle słychać dźwięki np. radio, rozmowy rodziców
- Preferuje tylko pewne typy jedzenia- poza ulubionymi smakami i zapachami odmawia jedzenia innych rzeczy
Metoda terapii integracji sensorycznej jest również wykorzystywana w pracy z dziećmi:
- autystycznymi
- z mózgowym porażeniem dziecięcym
- z ADHD czy ADD
- niedowidzącymi i niedosłyszącymi
- z trudnościami szkolnymi, jak np. dysleksja, dysgrafia, dysortografia
Zajęcia indywidualne. Czas trwania zajęć ok.50 min
Fizjoterapia
Oferujemy diagnozę i fizjoterapię dla dzieci w sytuacji, gdy:
- lekarz neurolog wyda takie zalecenia
- rodzica niepokoi stan ruchowy małego dziecka np. dostrzega asymetryczne zachowanie dziecka, tendencje odgięciowe, zbyt małą lub zbyt dużą aktywność ruchową, ale także wzmożoną płaczliwość, kłopoty ze snem czy jedzeniem
- rodzice chcieliby poznać prawidłowe sposoby pielęgnacji dziecka, co ma olbrzymią wartość profilaktyczną dla przyszłego rozwoju dziecka
- u dziecka wykryto lub podejrzewa się wad postawy, wady stóp, gdy rodzice widzą potrzebę wspierania rozwoju posturalnego
- dziecko z pomocą ćwiczeń chce pozbyć się nadwagi
- u dziecka rozpoznano dysfunkcje natury sensorycznej (kłopoty ze sferą dotykową, czuciową, z równowagą, percepcją słuchową lub wzrokową)
- wskazana jest jako uzupełnienia terapii ręki lub terapii logopedycznej (wady postawy mogą mieć wpływ na te sfery rozwoju dziecka)
- dla dzieci z wadami postawy-gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna
Czas trwania zajęć ok.50 min
Terapia psychologiczna i pedagogiczna
Terapia psychologiczna skierowana jest do wszystkich osób przeżywających problemy natury emocjonalnej i społecznej.
Terapie psychologiczna i pedagogiczna skierowana jest do dzieci:
- z trudnością w zakresie koncentracji uwagi, trudności w nauce szkolnej
- z nadpobudliwością ruchową,
- z trudnościami w relacjach z rówieśnikami,
- z trudnościami emocjonalnymi : lek, smutek, depresja, strach
- z deficytami w umiejętnościach społecznych
- z trudnościami w radzeniu sobie z porażką
- trudności z właściwym rozumieniem, nazywaniem i wyrażaniem przeżywanych emocji, komunikowaniem o tym, co czujemy,
- brak umiejętności kontroli swojego zachowania przy doświadczaniu silnych emocji,
- problemem z przyjmowaniem i reagowaniem na krytykę,
- występowanie zachowań agresywnych i autoagresywnych,
- postawa opozycyjno-buntownicza,
- problem z nawiązywaniem kontaktu wzrokowego i prowadzeniem rozmowy.
- niskie poczucie własnej wartości, brak wiary we własne siły, problemy z samoakceptacją,
- rozwijających się prawidłowo ale prezentujących trudności wychowawcze
- z trudnościami w rozumieniu poleceń słownych
- z obniżonym poziomem sprawności grafomotorycznej
Kiedy warto skonsultować się z psychologiem lub pedagogiem ?
- jeżeli 12 miesięczne dziecko nie wykazuje się rozumieniem prostych poleceń np. „daj”, „usiądź”, nie podąża wzrokiem za wskazywanym przedmiotem, nie odwraca się wołane po imieniu, nie naśladuje prostych gestów „papa”, „brawo” i czynności (wkładanie klocków do pudełka, mieszanie łyżką),
- jeżeli 16 miesięczne dziecko nie potrafi wskazać palem tego, o co prosi, pokazać podstawowych części ciała, przedmiotu o jaki nam chodzi,
- jeżeli 2 -latek nie próbuje zwrócić na coś uwagi innych osób, nie jest zainteresowany ludźmi znajdującymi się wokół niego, w jego zabawie nie dostrzegane są czynności naśladowcze,
- jeżeli 3- latek nie wykonuje większości z wydawanych prostych poleceń, nie jest w stanie zająć się jedną czynnością przynajmniej przez 10 minut, nie rozróżnia podstawowych kolorów, niechętnie podejmuje różne działania, np. wspólną zabawę,
- jeżeli cztero- i pięciolatek nie dołącza do zabaw w grupie, woli bawić się sam, nie szuka kolegi nie reaguje na zachęty nauczyciela,
- jeżeli w zachowaniu dziecka pojawiają pojawiają się zachowania agresywne i autoagresywne,
- jeżeli dziecko zachowuje się inaczej niż do tej pory.
Świadczymy pomoc dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, Autyzmem i Zespołem Aspergera,
zagrożonych niedostosowaniem społecznym i wieloma innymi trudnościami rozwojowymi.
Czas trwania zajęć ok.50 min
Terapia ręki
Profesjonalna pomoc w zakresie sprawności rąk, dłoni i palców.
- usprawnianie precyzji ruchów rąk,
- wyuczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia,
- wzmacnianie koncentracji,
- poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowe,
- przekroczenie linii środkowej ciała.
Prawidłowo przeprowadzone zajęcia z zakresu terapii ręki pomogą dziecku w przezwyciężaniu trudności związanych z motoryką małą, rysowaniem, pisaniem i sprawnym posługiwaniem się rękami, dłońmi i palcami.
Czas trwania zajęć ok.50 min
Trening umiejętności społecznych
TUS jest programem do celowego i zaplanowanego uczenia umiejętności, a dzięki pracy w małej grupie można przećwiczyć i utrwalić nowe umiejętności w bezpiecznym środowisku.
Dla kogo zajęcia TUS?
- dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym
- dla dzieci z zaburzeniami zachowania, przejawiającymi trudności w przestrzeganiu zasad w
- relacjach społecznych, które w niewłaściwy sposób nawiązują kontakty z rówieśnikami,
- dzieci wycofanych i nieśmiałych,
- dzieci komunikujących się werbalnie (dzieci mówiące),
- w normie intelektualnej , z lekką lub umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną,
- dzieci z autyzmem, Zespołem Aspergera, ADHD.
Zajęcia odbywają się w niewielkich grupach wiekowych. Cykl warsztatów obejmuje 10 spotkań.
Czas trwania zajęć uzależniony od grupy wiekowej od 1,5 do 2 godzin.
„Błyskotliwy umysł”- trening efektywnego uczenia się dla dzieci i młodzieży
Program edukacyjno-rozwojowy dla dzieci w wieku szkolnym, które chcą czerpać przyjemność z nauki.
Program obejmuje:
- odkrywanie indywidualnego i efektywnego stylu uczenia się (po uzgodnieniu trening może odbywać się na treściach szkolnych),
- wykorzystanie nowoczesnych form notowania, technik zapamiętywania i utrwalania wiedzy,
- ćwiczenia koncentracji uwagi,
- przyśpieszenie tempa czytania oraz zwiększenie zrozumienia podczas czytania a także poszerzenie słownictwa,
- techniki zmniejszające stres związany z nauką i zwiększające motywację,
- poprawę ortografii - gry ortograficzne,
- rozwój umiejętności matematyczno-logicznych,
Zajęcia odbywają się w formie indywidualnej.
Czas trwania zajęć ok.50 min.
Zajęcia grupowe
Sensoplastyka
Sensoplastyka to zajęcia na których z wiele się dzieje! Kolorowe, pachnące i brudzące zajęcia to coś, co dzieciaki kochają. Sensoplstyka to mnogość faktur, tekstur i cała paleta ekologicznych barw. Podczas zajęć wykorzystywane są TYLKO produkty spożywcze, dlatego zajęcia są bezpieczne już dla najmłodszych. Sensoplastyka to dobra i twórcza zabawa, z odpowiednią dawką eksperymentu i zabawy, której towarzyszy nieziemski bałagan. Jest to plastyka z wykorzystaniem wszystkich zmysłów dla wszystkich dzieci w wieku od 0 do 100 lat.
Czas trwania zajęć ok.1,5 godziny. Cena zależy od ilości osób w grupie.
Kodowanie z Pandą Adą
Zabawy logopedyczno-pedagogiczne z wykorzystaniem elementów kodowania i programowania, rozwijające orientację przestrzenną, pamięć i koncentrację uwagi, stymulujące rozwój mowy. Zajęcia prowadzone przez neurologopedę. Zajęcia grupowę mogą stanowić dopełnienie i urozmaicenie indywidualnej terapii logopedycznej. Grupy max. 6 osobowe. Cykl obejmuje 10 zajęć.
Czas trwania zajęć ok.60 min.
Muzyczna logopedia
Zajęcia muzyczno-ruchowe pobudzające małe dzieci, w wieku 3-4 lat do wydawania dźwięków, sylab i w konsekwencji do mówienia. W myśl zasady Ruch-Muzyka -Słowo.
Cykl obejmuje 10 zajęć. Czas trwania zajęć ok. 45 min.
Zdrowy kręgosłup
Trening skoncentrowany na profilaktyce bólów kręgosłupa , utrzymaniu prawidłowej postawy ciała oraz wyrównywaniu powstających napięć mięśniowych.. Korygowanie zdiagnozowanych lub rozwijających się wad postawy poprzez dobrany odpowiednio do wieku, potrzeb i możliwości dzieci zestaw ćwiczeń. Główny efekt zajęć to odciążenie kręgosłupa, stabilizacja i mocne mięśnie grzbietu.
Cykl obejmuje 10 zajęć. Czas trwania zajęć ok.50 min.
Trening słuchowy Tomatisa
Metoda Tomatisa znana jest również jako trening uwagi słuchowej, stymulacja słuchowa albo trening audio-psycho-fonologiczny.
Uwaga słuchowa to przetwarzanie słuchowe, umożliwiające świadomy odbiór informacji dźwiękowych, a zatem skuteczną komunikację ze światem. Dzięki niej możliwa jest selekcja informacji, bodźców płynących ze świata zewnętrznego.
Bazą metody treningu uwagi słuchowej są 3 prawa Tomatisa:
- Głos zawiera tylko te częstotliwości, które jest w stanie odebrać narząd słuchu;
- Modyfikacja sposobu słuchania powoduje zmiany w głosie człowieka;
- Optymalna stymulacja słuchowa poprawia zdolność słuchania i odtwarzania dźwięku.
Kiedy warto zastosować metodę Tomatisa?
Zaburzenia mowy (jąkanie, opóźniony rozwój mowy, seplenienie, błędne wypowiadanie głosek, niewyraźna i zbyt szybka mowa)
Problemy szkolne (trudności z czytaniem i pisaniem, ubogie słownictwo, nieumiejętność formułowania wypowiedzi, mylenie podobnie brzmiących słów, trudności z zapamiętywaniem, niewyraźne pismo, duża ilość błędów ortograficznych).
Zaburzenia koncentracji i uwagi (błędna interpretacja pytań, konieczność powtarzania poleceń, zapominanie)
Zaburzenia emocjonalne (nadpobudliwość, impulsywność, agresja, nadmierna nieśmiałość, drażliwość, płaczliwość, trudności z zasypianiem, moczenie nocne).
Zaburzenia ruchowe i czuciowe (nadwrażliwość dotykowa, niezgrabność ruchowa, lęki, mylenie stron, brzydkie pismo, niechęć do prac manualnych, problemy z jazdą na rowerze, pływaniem, graniem w piłkę, tańcem, rytmicznością)
ADHD, ADD (deficyt uwagi)
Autyzm
Zespół Aspergera
Porażenie mózgowe
Zespół Downa
Dysleksja ( w tym dysgrafia, czyli niemożność wypracowania starannego i czytelnego charakteru pisma oraz dyskalkulia, czyli trudności w wykonywaniu nawet prostych zadań matematycznych)
Centralne zaburzenia słuchu (schorzenie powoduje, że osoby, u których czułość słuchu jest prawidłowa sprawiają wrażenie niedosłyszących, mają trudności z rozumieniem mowy w hałasie, szumie)
Trudności w nauce języków obcych
Zaburzenia głosu spowodowane nieprawidłową emisją głosu ( tzw. dysfonia)
Wypalenie zawodowe i nadmierny stres (napięcia emocjonalne, przemęczenie, zaburzenia nastroju, brak energii)
Jak to działa?
Metoda Tomatisa® działa dzięki przenośnemu urządzeniu o nazwie TalksUp®. Zostało ono zaprojektowane specjalnie do przetwarzania muzyki i głosu z zastosowaniem specyficznych parametrów. Urządzenie dysponuje licznymi funkcjami, w tym bramkowaniem elektronicznym, tzw. „Electronic Gating®”. Bramkowanie to wyjątkowy i nieinwazyjny proces, który pozwala wywołać efekt kontrastu dźwiękowego, dzięki nagłemu przejściu od niskich do wysokich częstotliwości. Wielokrotne naprzemienne przechodzenie od niskich do wysokich częstotliwości i z powrotem wymaga od ucha dużego wysiłku w celu dostosowania się do zmian, co stymuluje mózg. Jako materiał dźwiękowy wykorzystywane są utwory W. A. Mozarta, walce oraz chorały gregoriańskie.
Organizacja treningu i zapisy
Terapia metodą Tomatisa realizowana jest w ramach sesji, z których każda obejmuje 21 godzin. Liczba sesji zależy od indywidualnych potrzeb uczestnika terapii.
Czas realizacji programu (1 sesji) wynosi 14 dni (z weekendową przerwą).
Jedno spotkanie trwa około 1,5 godziny. Pomiędzy sesjami musi być zachowana odpowiednia przerwa.
Przed rozpoczęciem terapii odbywa się konsultacja z neurologopedą , specjalistą pierwszego stopnia Metody Tomatisa, który kwalifikuje do udziału w terapii na podstawie dostępnej dokumentacji, kwestionariuszy oceny oraz wywiadu. Konsultacja jest odpłatna (zgodnie z cennikiem Poradni). Liczba konsultacji poprzedzających terapie jest dowolna.
Na konsultacje należy dostarczyć:
- wskazane jest zaświadczenie o prawidłowym słuchu. W przypadku niedosłuchu lub innych nieprawidłowości (np. wysięki, zapalenia uszu) terapia słuchowa może być nieskuteczna.
Harmonogram terapii jest przedstawiany po konsultacji kwalifikującej do udziału w programie. Rozpoczęcie treningu jest uwarunkowane zaakceptowaniem przez klienta całego harmonogramu spotkań.
Trening uwagi słuchowej Metodą Tomatisa®
Grupa 2-3 latkowie
Wielkość grupy: 2-3 osoby
Termin rozpoczęcia: po zebraniu grupy
Godzina: do uzgodnienia
Czas trwania: 10 dni po 45 minut dziennie: 800 zł za osobę
Trening indywidualny: 1200 zł
Grupa 4-6 lat
Wielkość grupy: 2-3 osoby
Termin rozpoczęcia: po zebraniu grupy
Godzina: do uzgodnienia
Czas trwania: 10 dni po 60 minut dziennie: 1080 zł za osobę
Trening indywidualny: 1800 zł
Grupa 6 lat do 3 klasy szkoły podstawowej
Wielkość grupy: 2-3 osoby
Termin rozpoczęcia: po zebraniu grupy
Godzina: do uzgodnienia
Czas trwania: 10 dni po 90 minut dziennie: 1440 zł za osobę
Trening indywidualny: 1800 zł
Grupa starsza od 4 klasy szkoły podstawowej– młodzież:
Wielkość grupy: dwu- lub trzyosobowa
Termin rozpoczęcia: po zebraniu grupy
Godzina: do uzgodnienia
Czas trwania: 10 dni po 90 minut dziennie: 1440 zł za osobę
Trening indywidualny: 1800 zł
Grupy są dobierane pod kątem indywidualnych potrzeb oraz wieku, na podstawie testu Tomatisa®.
Elektrostymulacja w logopedii
Elektrostymulacja nerwowo – mięśniowa jest nowoczesną metodą wspomagającą stałą terapię logopedyczną oraz neurologopedyczną. Polega na przepływie prądu o niskim natężeniu przez mięśnie, a także pobudza nerwy.
Elektrostymulacja pozwala wzmocnić mięśnie biorące udział w artykulacji oraz w procesie żucia, gryzienia i połykania, jak również usprawnić ich pracę, poprzez zmuszanie mięśni do skurczu. Zabieg jest bezbolesny, mogą wystąpić jedynie odczucia mrowienia, łaskotania bądź wibracji.
Należy pamiętać, że zabiegi elektrostymulacji powinny iść w parze z intensywnymi, czynnymi ćwiczeniami narządów artykulacyjnych wykonywanymi w domu.
- Wskazania do wykonania zabiegu elektrostymulacji to między innymi:
- Nadmierne ślinienie
- Niedowłady mięśni twarzy
- Dysfagia
- Bruksizm
- Dyslalia, dyzartria, afazja motoryczna, opóźniony rozwój mowy
- Rozszczep podniebienia i wargi górnej
- Obniżone napięcie oraz sprawność mięśni biorących udział w artykulacji
- Wzmożone napięcie mięśni
- Nieprawidłowa spoczynkowa pozycja języka
Przeciwwskazania:
- Wszczepiony rozrusznik serca
- Choroby serca (arytmia, zawał)
- Choroby układu nerwowego (padaczka)
- Nadciśnienie
- Metalowe implanty (endoprotezy stawów, implanty zębowe)
- Ciąża
- Menstruacja
- Stany zapalne w organizmie, świeże rany
- Zamiany nowotworowe
- Gorączka
- Reakcja alergiczna na stymulację
- Zaburzenia czucia
Efekty zastosowania elektrostymulacji:
- Zmniejszenie napięcia mięśniowego
- Zwiększenie siły mięśniowej
- Zapobieganie lub opóźnienie zaników mięśniowych
- Utrzymywanie lub zwiększenie zakresu ruchomości mięśni
- Działanie przeciwbólowe
- Lepsza elastyczność tkanek, pobudzenie tkanek
- Zmniejszenie obrzęków
- Zapobieganie powstawania blizn

