Terapie i treningi
Oferujemy szeroki wachlarz terapii oraz treningów, prowadzonych przez doświadczonych
specjalistów.
- Psychologiczna
- Pedagogiczna
- Logopedyczna
- Fizjoterapia
- Integracja Sensoryczna
- Terapia ręki
- Trening Umiejętności Społecznych
- Zajęcia edukacyjne i grupowe
- Warsztaty dla rodziców
Terapia Integracji sensorycznej
Celem terapii SI jest poprawa połączeń synaptycznych centralnego układu nerwowego dziecka czyli poprawa jakości przesyłania i organizacji informacji
odbieranych przez różne jego zmysły: (przedsionkowy - odpowiada za równowagę i rejestrację ruchu ciała, propriocepcji - czucia własnego ciała, dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku).
Głównym zadaniem terapii SI jest dostarczenie dziecku, podczas jego aktywności ruchowej, kontrolowanej przez terapeutę ilości bodźców sensorycznych, wywołujących w konsekwencji poprawę integracji bodźców docierających do dziecka z otoczenia, jak i jego ciała.
Charakterystyczne objawy zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci, które powinny niepokoić jeśli utrzymują się przez dłuższy czas :
- Zbyt lekko lub zbyt mocno ściska przedmioty
- Słabo reaguje na ból
- Nie lubi przytulania, całowania
- Reaguje złością na mycie twarzy czy głowy
- Nie lubi czesania i obcinania włosów
- Bardzo denerwują go metki w ubraniach
- Ma kłopoty z równowagą i koordynacją ruchową
- Często się potyka się, przewraca, jest niezgrabne ruchowo
- Preferuje zabawy w przepychanie, łapanie, często „rzuca się” na inne dzieci
- Nie lubi zabaw manualnych- ma kłopoty z wycinaniem, wyklejaniem, rysowaniem
- Nie lubi chodzić boso lub chodzi na palcach
- Ma trudności z koncentracją gdy w tle słychać dźwięki np. radio, rozmowy rodziców
- Preferuje tylko pewne typy jedzenia- poza ulubionymi smakami i zapachami odmawia jedzenia innych rzeczy
Metoda terapii integracji sensorycznej jest również wykorzystywana w pracy z dziećmi:
- autystycznymi
- z mózgowym porażeniem dziecięcym
- z ADHD czy ADD
- niedowidzącymi i niedosłyszącymi
- z trudnościami szkolnymi, jak np. dysleksja, dysgrafia, dysortografia
Zajęcia indywidualne. Czas trwania zajęć ok.50 min
Fizjoterapia
Oferujemy diagnozę i fizjoterapię dla dzieci w sytuacji, gdy:
- lekarz neurolog wyda takie zalecenia
- rodzica niepokoi stan ruchowy małego dziecka np. dostrzega asymetryczne zachowanie dziecka, tendencje odgięciowe, zbyt małą lub zbyt dużą aktywność ruchową, ale także wzmożoną płaczliwość, kłopoty ze snem czy jedzeniem
- rodzice chcieliby poznać prawidłowe sposoby pielęgnacji dziecka, co ma olbrzymią wartość profilaktyczną dla przyszłego rozwoju dziecka
- u dziecka wykryto lub podejrzewa się wad postawy, wady stóp, gdy rodzice widzą potrzebę wspierania rozwoju posturalnego
- dziecko z pomocą ćwiczeń chce pozbyć się nadwagi
- u dziecka rozpoznano dysfunkcje natury sensorycznej (kłopoty ze sferą dotykową, czuciową, z równowagą, percepcją słuchową lub wzrokową)
- wskazana jest jako uzupełnienia terapii ręki lub terapii logopedycznej (wady postawy mogą mieć wpływ na te sfery rozwoju dziecka)
- dla dzieci z wadami postawy-gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna
Czas trwania zajęć ok.50 min
Terapia psychologiczna i pedagogiczna
Terapia psychologiczna skierowana jest do wszystkich osób przeżywających problemy natury emocjonalnej i społecznej.
Terapie psychologiczna i pedagogiczna skierowana jest do dzieci:
- z trudnością w zakresie koncentracji uwagi, trudności w nauce szkolnej
- z nadpobudliwością ruchową,
- z trudnościami w relacjach z rówieśnikami,
- z trudnościami emocjonalnymi : lek, smutek, depresja, strach
- z deficytami w umiejętnościach społecznych
- z trudnościami w radzeniu sobie z porażką
- trudności z właściwym rozumieniem, nazywaniem i wyrażaniem przeżywanych emocji, komunikowaniem o tym, co czujemy,
- brak umiejętności kontroli swojego zachowania przy doświadczaniu silnych emocji,
- problemem z przyjmowaniem i reagowaniem na krytykę,
- występowanie zachowań agresywnych i autoagresywnych,
- postawa opozycyjno-buntownicza,
- problem z nawiązywaniem kontaktu wzrokowego i prowadzeniem rozmowy.
- niskie poczucie własnej wartości, brak wiary we własne siły, problemy z samoakceptacją,
- rozwijających się prawidłowo ale prezentujących trudności wychowawcze
- z trudnościami w rozumieniu poleceń słownych
- z obniżonym poziomem sprawności grafomotorycznej
Kiedy warto skonsultować się z psychologiem lub pedagogiem ?
- jeżeli 12 miesięczne dziecko nie wykazuje się rozumieniem prostych poleceń np. „daj”, „usiądź”, nie podąża wzrokiem za wskazywanym przedmiotem, nie odwraca się wołane po imieniu, nie naśladuje prostych gestów „papa”, „brawo” i czynności (wkładanie klocków do pudełka, mieszanie łyżką),
- jeżeli 16 miesięczne dziecko nie potrafi wskazać palem tego, o co prosi, pokazać podstawowych części ciała, przedmiotu o jaki nam chodzi,
- jeżeli 2 -latek nie próbuje zwrócić na coś uwagi innych osób, nie jest zainteresowany ludźmi znajdującymi się wokół niego, w jego zabawie nie dostrzegane są czynności naśladowcze,
- jeżeli 3- latek nie wykonuje większości z wydawanych prostych poleceń, nie jest w stanie zająć się jedną czynnością przynajmniej przez 10 minut, nie rozróżnia podstawowych kolorów, niechętnie podejmuje różne działania, np. wspólną zabawę,
- jeżeli cztero- i pięciolatek nie dołącza do zabaw w grupie, woli bawić się sam, nie szuka kolegi nie reaguje na zachęty nauczyciela,
- jeżeli w zachowaniu dziecka pojawiają pojawiają się zachowania agresywne i autoagresywne,
- jeżeli dziecko zachowuje się inaczej niż do tej pory.
Świadczymy pomoc dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, Autyzmem i Zespołem Aspergera,
zagrożonych niedostosowaniem społecznym i wieloma innymi trudnościami rozwojowymi.
Czas trwania zajęć ok.50 min
Terapia ręki
Profesjonalna pomoc w zakresie sprawności rąk, dłoni i palców.
- usprawnianie precyzji ruchów rąk,
- wyuczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia,
- wzmacnianie koncentracji,
- poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowe,
- przekroczenie linii środkowej ciała.
Prawidłowo przeprowadzone zajęcia z zakresu terapii ręki pomogą dziecku w przezwyciężaniu trudności związanych z motoryką małą, rysowaniem, pisaniem i sprawnym posługiwaniem się rękami, dłońmi i palcami.
Czas trwania zajęć ok.50 min
Trening umiejętności społecznych
TUS jest programem do celowego i zaplanowanego uczenia umiejętności, a dzięki pracy w małej grupie można przećwiczyć i utrwalić nowe umiejętności w bezpiecznym środowisku.
Dla kogo zajęcia TUS?
- dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym
- dla dzieci z zaburzeniami zachowania, przejawiającymi trudności w przestrzeganiu zasad w
- relacjach społecznych, które w niewłaściwy sposób nawiązują kontakty z rówieśnikami,
- dzieci wycofanych i nieśmiałych,
- dzieci komunikujących się werbalnie (dzieci mówiące),
- w normie intelektualnej , z lekką lub umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną,
- dzieci z autyzmem, Zespołem Aspergera, ADHD.
Zajęcia odbywają się w niewielkich grupach wiekowych. Cykl warsztatów obejmuje 10 spotkań.
Czas trwania zajęć uzależniony od grupy wiekowej od 1,5 do 2 godzin.
„Błyskotliwy umysł”- trening efektywnego uczenia się dla dzieci i młodzieży
Program edukacyjno-rozwojowy dla dzieci w wieku szkolnym, które chcą czerpać przyjemność z nauki.
Program obejmuje:
- odkrywanie indywidualnego i efektywnego stylu uczenia się (po uzgodnieniu trening może odbywać się na treściach szkolnych),
- wykorzystanie nowoczesnych form notowania, technik zapamiętywania i utrwalania wiedzy,
- ćwiczenia koncentracji uwagi,
- przyśpieszenie tempa czytania oraz zwiększenie zrozumienia podczas czytania a także poszerzenie słownictwa,
- techniki zmniejszające stres związany z nauką i zwiększające motywację,
- poprawę ortografii - gry ortograficzne,
- rozwój umiejętności matematyczno-logicznych,
Zajęcia odbywają się w formie indywidualnej.
Czas trwania zajęć ok.50 min.
Trening pewności siebie
Zajęcia dla uczniów w wieku 10 – 15 lat i ich rodziców.
Warsztaty dla dzieci i młodzieży (10 godz.): uczą pewności siebie w kontaktach z rówieśnikami; pomagają bronić się przed agresją ze strony kolegów, dają poczucie siły i wiarę we własne możliwości.
Warsztaty dla rodziców (6 godz.):
Uczą sposobów pomocy dziecku w sytuacji bycia prześladowanym, radzą, jak interweniować w sprawie przemocy w szkole, dają możliwość wymiany doświadczeń z innymi rodzicami.
Trening Pewności Siebie jest realizowany na podstawie autorskiego programu Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju i Integracji Środowisk Szkolnych „Bliżej Dziecka”.
Zajęcia prowadzi dwóch certyfikowanych trenerów.
Zajęcia edukacyjne
Wsparcie wykwalifikowanych pedagogów dla dzieci i młodzieży w procesie edukacji szkolnej. Spotkania mogą mieć charakter doraźny -jednorazowy bądź systematycznych zajęć: język polski , matematyka, język angielski, język rosyjski. Proponujemy również przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego i matematyki.
Zajęcia indywidualne. Czas trwania zajęć ok. 50 min.
Zajęcia grupowe
Angielski na wesoło -” We love English”
Zajęcia autorskie nauki języka angielskiego w oparciu o gry i zabawy, symulacje prawdziwych, codziennych sytuacji w życiu. Naszym celem jest aby dzieci uczyły się angielskiego chętnie i w miłej atmosferze, bez lęku wypowiadania się w obcym języku. Grupy 4-5 osobowe, dzieci w wieku od 5-8
lat. Czas trwania zajęć ok. 60 min.
„Trzy łyki robotyki”
Zajęcia z elementami robotyki, programowania i projektowania. Propozycja zajęć dla dzieci lubiących zarówno gry planszowe, klocki Lego, roboty. Korzyści płynące z uczestnictwa w zajęciach:
- rozwijają sprawność manualną oraz ćwiczą pamięć,
- uczą twórczego, logicznego i przestrzennego myślenia,
- rozwijają umiejętności matematyczne,
- uczą współdziałania i pracy w grupie,
- uczą konsekwencji i dążenia do celu,
- uczą strategicznego i analitycznego myślenia,
- rozwijają umiejętność pracy w skupieniu
Grupy 4-6 osobowe, dzieci w wieku 5- 10 lat. Cena zależy od ilości osób w grupie. Czas trwania zajęć ok.60 min
Sensoplastyka
Sensoplastyka to zajęcia na których z wiele się dzieje! Kolorowe, pachnące i brudzące zajęcia to coś, co dzieciaki kochają. Sensoplstyka to mnogość faktur, tekstur i cała paleta ekologicznych barw. Podczas zajęć wykorzystywane są TYLKO produkty spożywcze, dlatego zajęcia są bezpieczne już dla najmłodszych. Sensoplastyka to dobra i twórcza zabawa, z odpowiednią dawką eksperymentu i zabawy, której towarzyszy nieziemski bałagan. Jest to plastyka z wykorzystaniem wszystkich zmysłów dla wszystkich dzieci w wieku od 0 do 100 lat.
Czas trwania zajęć ok.1,5 godziny. Cena zależy od ilości osób w grupie.
Kodowanie z Pandą Adą
Zabawy logopedyczno-pedagogiczne z wykorzystaniem elementów kodowania i programowania, rozwijające orientację przestrzenną, pamięć i koncentrację uwagi, stymulujące rozwój mowy. Zajęcia prowadzone przez neurologopedę. Zajęcia grupowę mogą stanowić dopełnienie i urozmaicenie indywidualnej terapii logopedycznej. Grupy max. 6 osobowe. Cykl obejmuje 10 zajęć.
Czas trwania zajęć ok.60 min.
Majsterkowanie
Zajęcia rozwijające sprawność manualną dziecka i umiejętność abstrakcyjnego myślenia, rozbudzające pewność siebie i szacunek dla innych. Wspólne tworzenie i zabawa to doskonały sposób na kreatywne i twórcze spędzenie czasu w grupie Do projektów wykorzystane są naturalne i recyklingowe materiały – drewno, glina, gips, wiklina, tektura, ale także przedmioty, które na co dzień lądują w naszym koszu. Na zajęciach dzieci zapoznają się z różnymi technikami i narzędziami pracy
Zajęcia trwają 1,5 godziny, grupa 8-10 osób.
Muzyczna logopedia
Zajęcia muzyczno-ruchowe pobudzające małe dzieci, w wieku 3-4 lat do wydawania dźwięków, sylab i w konsekwencji do mówienia. W myśl zasady Ruch-Muzyka -Słowo.
Cykl obejmuje 10 zajęć. Czas trwania zajęć ok. 45 min.
Zdrowy kręgosłup
Trening skoncentrowany na profilaktyce bólów kręgosłupa , utrzymaniu prawidłowej postawy ciała oraz wyrównywaniu powstających napięć mięśniowych.. Korygowanie zdiagnozowanych lub rozwijających się wad postawy poprzez dobrany odpowiednio do wieku, potrzeb i możliwości dzieci zestaw ćwiczeń. Główny efekt zajęć to odciążenie kręgosłupa, stabilizacja i mocne mięśnie grzbietu.
Cykl obejmuje 10 zajęć. Czas trwania zajęć ok.50 min.
Warsztaty dla rodziców
„ Jak być dobrym i świadomym rodzicem?”
Cykl spotkań prezentujących skuteczną metodę wychowawczą jaką jest POZYTYWNA DYSCYPLINA. Metoda która pomoże zmienić spojrzenie na to, co do tej pory sprawiało trudność i przyćmiewało blaski rodzicielstwa. Dzięki warsztatom :
- dowiesz się czym jest Pozytywna dyscyplina
- dlaczego dzieci zachowują się „źle” i są „ niegrzeczne” i co można z tym zrobić
- rozszyfrujesz, jaki jest twój styl wychowawczy
- zrozumiesz, jak być uprzejmym i stanowczym jednocześnie
- poznasz skuteczne narzędzia do zastosowania w domu
- spotkasz innych Rodziców, którzy mają podobne problemy jak ty, którzy mają wysokie aspiracje jak ty , którzy chcą czegoś więcej dla siebie i swoich dzieci
Zajęcia prowadzi certyfikowany terapeuta POZYTYWNEJ DYSCYPLINY .Warsztaty odbywają się w niewielkich, max.10 osobowych grupach. Cena między 200-300 zł( w zależności od ilości osób w grupie) za 6 godzinny warsztat.