Terapie i Treningi
Logorytmika
Logorytmika jest połączeniem rytmiki z terapią logopedyczną, na którą składa się szereg ćwiczeń muzyczno- ruchowych, oddziaływających na płaszczyznę słuchową, słuchowo-ruchową oraz ruchową, przeznaczonych dla dzieci z zaburzeniami mowy, z wadą słuchu i wzroku, a także dla dzieci z zaburzeniami zachowania, ściśle podporządkowanych terapii prowadzonej przez logopedę.
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć logorytmicznych. Zajęcia odbywają się w grupach do 4 osób. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.
Zabawy logopedyczne dla malucha
Jeśli zauważają Państwo istotne różnice w rozwoju mowy waszego malucha skontaktujcie się z nasza Poradnią.
Prowadzimy zajęcia logopedyczne stymulujące rozwój mowy już od najmłodszych lat:
- pokazujemy jak prawidłowo oddychać
- uczymy wydmuchiwać nosek
- uczymy jak gimnastykować język i buzię
- wprowadzamy w świat piosenek (śpiewanki – pokazywanki)
- razem z dziećmi wspólnie tworzymy piosenki na każdą głoskę
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć ze stymulowania mowy małego dziecka . Zajęcia odbywają się indywidualnie lub w grupach do 4 osób. Czas trwania zajęć wynosi 60 minut.
Zajęcia metodą PECS
PECS - Metoda ta została opracowana 12 lat temu jako alternatywna metoda porozumiewania się, która pozwala niemówiącym dzieciom i dorosłym z autyzmem na inicjowanie komunikacji.
System ten został stworzony z myślą o rodzicach, opiekunach i nauczycielach i może być od razu stosowany w różnych miejscach i sytuacjach. Cel: umożliwienie dzieciom inicjowania spontanicznych kontaktów z innymi.
PECS może być używany względem dzieci i dorosłych, które nie mówią. Osoby stosujące PESC są uczone jak uzyskać i ofiarować obrazek z pożądanym przedmiotem osobie, z którą się komunikują, aby uzyskać pożądaną rzecz. W miarę nauki dzieci są uczone jak budować całe zdania z użyciem obrazków.
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą PECS. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.
Terapia pedagogiczna
Dla kogo?
Terapia pedagogiczna adresowana jest do tych dzieci, którym trudniej jest osiągnąć sukcesy w szkole. W szczególności:
- Dla dzieci, które mają trudności w nauce czytania i pisania.
- Dla dzieci z zaburzeniami słuchu fonematycznego.
- Dla dzieci, które „brzydko piszą”.
- Dla dzieci z zaburzeniami spostrzegania i pamięci wzrokowej.
- Dla dzieci z zaburzeniami spostrzegania i pamięci słuchowej.
- Dla dzieci z zaburzeniami orientacji przestrzennej i lateralizacji.
- Dla tych, które mają problemy z koncentracją uwagi.
- Dla mniej sprawnych manualnie i ruchowo.
- Dla dzieci szczególnie nieśmiałych.
- Dla dzieci, które wolniej się uczą.
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.
Terapia ręki
Dla kogo terapia ręki?
Dla dzieci, które:
- nie lubią rysować,
- mają kłopoty z cięciem, lepieniem, wiązaniem sznurowadeł, zapinaniem guzików,
- kreślą niedokładne szlaczki, literki,
- nieprawidłowo trzymają ołówek, ściskają go za lekko, lub za mocno.
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć z terapii ręki . Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.
Trening umiejętności społecznych (TUS)
Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci w wieku 4-6, 7-9, 10-12 i 13-15 lat. Zajęcia grupowe skierowane do dzieci z diagnozą ZA, ADHD, agresywnych, nieśmiałych, mających trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z rówieśnikami i dorosłymi, przestrzeganiem norm społecznych, adaptacją do nowych sytuacji.
Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania w sytuacjach społecznych poprzez zmianę zachowań nieakceptowanych na pożądane i społecznie akceptowane.
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć TUS. Zajęcia odbywają się w grupach 3-4 osobowych. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.
Zajęcia grupowe Metodą Weroniki Sherborne
Głównym założeniem tej metody jest posługiwanie się ruchem, jako narzędziem we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego dziecka i w terapii zaburzeń rozwoju
Dzięki metodzie Ruchu Rozwijającego dziecko:
- zaczyna mieć zaufanie do siebie, zyskuje poczucie bezpieczeństwa,
- poznaje przestrzeń wokół siebie,
- uczy się kontrolowania przestrzeni – poznaje przestrzeń, uczy się, jak jego ciało porusza się w przestrzeni, co rodzi zaufanie do własnego ciała oraz poczucie bezpieczeństwa wobec otoczenia,
- dzieli przestrzeń z innymi ludźmi, co jest źródłem empatii,
- nawiązuje kontakt początkowo z jedną osobą, potem z grupą — jest to okazja podjęcia współdziałania z innymi osobami, dostarcza poczucia wspólnoty i przeżycie szczęścia.
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego pedagoga posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Zajęcia odbywają się w grupach 3-4 osobowych. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.
Trening Zastępowania Agresji (TZA)
Trening Zastępowania Agresji skierowany jest do dzieci, które mają trudności z kontrolą gniewu i przejawiają zachowania agresywne. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku od 7lat, które mają trudności w radzeniu sobie z negatywnymi emocjami, impulsywnie reagujących agresją.
Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności dziecka w zakresie:
- prawidłowego funkcjonowania w relacjach społecznych (m.in. prowadzenie rozmowy, proszenie o pomoc, przekonywanie innych, radzenie sobie z czyimś gniewem, pomaganie innym, radzenie sobie z presją grupy…),
- identyfikowania czynników wyzwalających złość,
- dokonywania wyborów moralnych, dzięki budowaniu odpowiedzi na pytanie jaka wartość stoi u podstaw ludzkich zachowań.
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego psychologa posiadającego uprawnienia do prowadzenia Treningu Zastępowania Agresji. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Proponujemy cykl spotkań po ok. 60 minut.
Doradztwo Zawodowe
Zapraszamy uczniów gimnazjum, szkół ponadgimnazjalnych oraz osoby dorosłe!
Jak wygląda spotkanie z Doradcą Zawodowym?
Spotkanie polega na rozmowie z dzieckiem i rodzicami, bądź osobą dorosłą, oraz na przeprowadzeniu testów psychologicznych (test inteligencji, osobowości i zainteresowań). Następnie otrzymają Państwo informację, jakie kierunki kształcenia i grupy zawodów będą dla dziecka odpowiednie, a jakich należy unikać. W doborze zawodu - oprócz zainteresowań i ambicji dziecka - należy kierować się również czynnikami takimi jak: jego stan zdrowia, odporność emocjonalna, zdolności umysłowe, cechy osobowości. Diagnoza psychologiczna pomoże uniknąć niewłaściwego wyboru lub ukierunkować ucznia, który nie ma jeszcze własnych preferencji zawodowych.
OFERUJEMY:
- badania kompetencji zawodowych
- budowa indywidualnej ścieżki rozwoju
- pomoc w wyborze odpowiedniego zawodu
- wskazanie możliwości zatrudnienia
- pomoc w planowaniu własnej kariery zawodowej
- tworzenie dokumentów aplikacyjnych (CV, List Motywacyjny)
Doradca zawodowy pomaga młodzieży i dorosłym w określaniu ich mocnych i słabych stron, a także w wyborze drogi dalszej nauki lub pracy zawodowej.
Spotkanie prowadzone jest przez wykwalifikowanego psychologa posiadającego uprawnienia Doradcy Zawodowego. Czas trwania: są to dwa spotkania po ok. 90min.
Terapia Integracji Sensorycznej
Na czym polega terapia SI?
Terapia integracji sensorycznej polega na zabawie ukierunkowanej i prowadzonej przez specjalistów. Jest to szeroka gama aktywności, ćwiczeń i zabaw proponowanych dziecku, która ma wyzwalać konkretne reakcje sensoryczne, aby następowała poprawa w organizacji ośrodkowego układu nerwowego. Podczas terapii SI stosuje się takie aktywności, które będąc właściwym „wyzwaniem” dla dziecka, są także stymulujące dla mózgu. Aktywności zawsze kończą się sukcesem dziecka, co wzmacnia skuteczność terapii poprzez zaangażowanie podopiecznego.
Zajęcia przeprowadzane są przez wykwalifikowanego Terapeutę Integracji Sensorycznej. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60min.
Fizjoterapia
Fizjoterapia to działania dążące do rozwoju, utrzymania oraz powrotu do maksymalnej sprawności. Jest to metoda leczenia, która wykorzystuje zjawisko reaktywności organizmu ludzkiego na różnorodne bodźce (np. ruchowe). W czasie zajęć dziecko wykonuje różnego rodzaju ćwiczenia mające na celu np. wzmacnianie lub rozciąganie mięśni.
Swoją ofertę kierujemy między innymi do dzieci z:
- asymetrią ułożeniową (asymetryczne ustawienie ciała),
- nieprawidłowym napięciem mięśniowym (zbyt mocne lub zbyt słabe),
- mózgowym porażeniem dziecięcym,
- dysplazją stawów biodrowych,
- po urazie okołoporodowym (porażenie splotu barkowego),
- zespołem Downa,
- wadami kręgosłupa jak skolioza, kifoza, lordoza,
- wadami stóp jak stopy szpotawe, stopy koślawe,
- wadami postawy.
Głównym celem fizjoterapii jest zminimalizowanie zdiagnozowanych problemów i zapobieganie ich konsekwencjom. Ważne aby jak najwcześniej rozpocząć terapię, ponieważ tym lepsze przyniesie ona rezultaty. Opóźnianie jej rozpoczęcia wydłuży czas powrotu do zdrowia.
Zajęcia przeprowadzane są przez wykwalifikowanego Fizjoterapeutę. Zajęcia odbywają się indywidualnie. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60min.
Zajęcia specjalistyczne z emisji i higieny głosu
Zajęcia z emisji i higieny głosu przeznaczone są przede wszystkim dla osób posługujących się głosem na co dzień i w związku z tym mającymi z nim problemy. Terapia głosu polega na:
- rozwijaniu mechanizmów świadomego używania głosu
- koordynacji układów fonacyjnego, oddechowego i artykulacyjnego
- kształtowaniu prawidłowej kondycji głosu i przekładaniu jej na efektywność pracy
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanego logopedę posiadającego uprawnienia do prowadzenia zajęć z emisji i higieny głosu. Zajęcia odbywają się indywidualnie lub w grupach 2-4osobowych. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60 minut.
Dogoterapia
Dogoterapia jest formą wspierania leczenia i rehabilitacji z udziałem wyszkolonych psów. Umożliwia budowanie w ludziach motywacji niezbędnej w terapii właściwej – obecność psa jest zachętą do wykonywania ćwiczeń i przyswajania wiedzy.
W zajęciach dogoterapeutycznych mogą uczestniczyć właściwie wszyscy, bez względu na wiek (przeciwskazaniem jest alergia na sierść). Dogoterapeuta pracuje z osobami z różnymi rodzajami schorzeń, takimi jak np. autyzm, mutyzm, Zespół Downa, Mózgowe Porażenie Dziecięce, ADHD, upośledzenia umysłowe, zaburzenia słuchu i mowy, ale także ze zdrowymi dziećmi i osobami starszymi.
Dogoterapia zwana inaczej kynoterapią lub canisterapią to metoda wspomagająca proces rehabilitacji, terapii i rozwoju z udziałem odpowiednio wyszkolonych psów. Zajęcia mogą mieć charakter rekreacyjny, edukacyjny lub terapeutyczny. Jest to terapia kontaktowa z udziałem psa polegająca na wieloprofilowym usprawnianiu dzieci i dorosłych. Spotkania z psami mogą przyjmować różne formy. Mogą to być spotkania jednorazowe lub ciągłe, mające na celu dostarczenie pozytywnych emocji lub na przykład kształtujące funkcje poznawcze.
Dogoterapia przeprowadzana jest przez wykwalifikowanego dogoterapeutę. Zajęcia przeprowadzane są indywidualnie lub w grupach 2-4 osobowych. Czas trwania zajęć wynosi ok. 60min.